Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/medster1/medster.se/wp-content/themes/buddyboss-theme/learndash/ld30/quiz.php on line 120
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/medster1/medster.se/wp-content/themes/buddyboss-theme/learndash/ld30/quiz.php on line 127
Quiz 3
Tidsgräns: 0
Testsammanfattning
0 av 1 frågor besvarade
Frågor:
Information
Du har redan slutfört detta test och kan inte göra det en gång till.
Testet laddar…
Du måste logga in eller registrera dig för att starta testet.
Marcus träffar logoped regelbundet för träning, och Marcus tränar även hemma en kort stund varje dag, oftast i samband med kvällens mysstund. Eftersom Marcus föräldrar vet att det är viktigt att Marcus får så mycket träning som möjligt efterhör de möjligheten att Marcus kan få träning även i förskolan. Pedagogen svarar då att det skulle kunna funka med tanke på att de redan har en språkgrupp för 5 barn där man jobbar med språkstimulans en gång i veckan. Hon tror att Marcus skulle passa bra i den gruppen eftersom några av hans bästa kompisar är med i den gruppen och dessutom jobbar de nu med bokstäver och svåra ord så det skulle passa perfekt för Marcus.
Matcha de frågor och svar som hör ihop (ett alternativ är fel)
Sortera element
Det är bra att Marcus får extra träning i grupp. Men för att nå framgång behövs mer intensiv träning, helst upp till 50 repetitioner per ord per dag. Det mesta av träningen gör vi hemma, men om ni på förskolan också har vår ordlista kanske ni kan fånga tillfällen under dagen där träningen kan vävas in. Hemma funkar det bra att göra det efter toalettbesök och när vi sitter och pusslar
För att få bästa möjliga inlärning behöver vi stimulera flera sinnen. Både synligt (visuellt), med ljud (verbalt), och med känsel (taktilt)
Bästa träningen vid verbal dyspraxi är rams- och sånglekar i storgrupp
Hur skulle du bemöta pedagogens tankar och förslag?
Vad menas med att träningen vid verbal dyspraxi bör vara multisensorisk?